Author Topic: Objective questions  (Read 1681 times)

Offline sb

  • Good Member Group
  • Hero Member
  • **
  • Posts: 29120
  • My Points +5/-0
  • Gender: Female
Objective questions
« on: May 13, 2009, 09:15:57 PM »
Objective questions
1. Fqrat complete the following.
1. Educational system does not develop in space.
2. Islamic view of life as the owner and creator of the universe is the nation.
3. Islamic concept of education quality in the final is the Quran.
4. Islamic religion and world view of life as life does not divide.
5. Islamic view of life is complete code of life.
6. Individual minds than his own serve to make education part of the concept.
7. Rzayy Islamic concept of education to get God's purpose.
8. About the concept of the hereafter is essential to include objectives in education.
9. Remedial purposes of education to another aspect of man from God's behalf.
10. Man on earth is Al-Khalifa and the Deputy
11. Authority to establish goals and objectives of education for education to be evaluated.
12. Islamic system of life is building the first brick was laid on aqray word.
13. Teacher or Student as a navigation, do not hold the third position.
14. Anhzur rulers simultaneously and the Sipah Salar.
15. The education they give you the best.
16. Daayy good Muslim to do everything in the universe.
17. Islamic concept of education as the age limit for acquiring knowledge.
18. Youth, physical and mental powers are young.
19. Islamic education courses in literature have used the word Quran.
20. Quran is the literal meaning of the road.
21 Al-Ghazali, the world is divided into three studies.
22. Aslasul minute knowledge of basic science and the arts.
23. Al-Ghazali on the other sciences is named maaunat.
24. Al-Ghazali, the world tsyry type of learning is called complementary arts.
25. Al-Ghazali, the religious sciences is divided into four categories.
26. Alasul knowledge of basic sciences, including hadith and consensus.
27. Alfrua knowledge of the sub-sciences such as ethics.
28. Alyh studies or studies supported the first two categories would help to understand the sciences.
29. Complementary Studies in the recitation and interpretation is education and knowledge of asmay alrjal.
30. Al-Ghazali, an Islamic studies curriculum prepared by the expansion is expected.
31. Teacher education students from the jewelry is featured.
32. The teacher should always maintain its reputation for respecting.
 33. Teacher keep yourself from bad behavior.
34. Teacher's actions directly affect the student.
35. Teaching is given to intense heat and cold.
36. If the teacher can ask students to provide answers.
37. Teaching should be gradually rather than rapidly.
38. Islamic concept of education believes in encouraging students.
39. Student bad faith, bad manners and bad practices to avoid.
40. Saher to memorize and discussions are appropriate for the daytime.

معروضی سوالات
1۔ درج ذیل فقرات کو مکمل کریں۔
1۔ تعلیمی نظام خلا میں تیار نہیں ہوتا۔
2۔ اسلامی نظریہ حیات کے مطابق مالک و خالق کائنات اللہ تعالیٰ کی ذات ہے۔
3۔ اسلامی تصور تعلیم میں آخری معیار قرآن مجید ہے۔
4۔ اسلامی نظریہ حیات زندگی کو دین اور دنیا کے تصور میں تقسیم نہیں کرتا۔
5۔ اسلامی نظریہ حیات مکمل ضابطہ حیات ہے۔
6۔ فرد کے ذہنوں میں اللہ تعالیٰ کے مقابلے میں اپنی بندگی کا تصور پیدا کرنا تعلیم کا حصہ ہے۔
7۔ رضائے الٰہی کا حصول اسلامی تصور تعلیم کا بنیادی مقصد ہے۔
8۔ فکر آخرت کا تصور مقاصد تعلیم میں شامل کرنا ناگزیر ہے۔
9۔ اصلاحی مقاصد تعلیم کا دوسرا پہلو انسان کی خدائی نیابت سے تعلق رکھنا ہے۔
10۔ انسان زمین پر اللہ تعالیٰ کا خلیفہ اور نائب ہے
11۔ حاکمیت اللہ کے قیام سے مقاصد تعلیم پیدا کرنے کیلئے مقاصد تعلیم کا تعین کیا جائے۔
12۔ اسلامی نظام حیات کی عمارت کی پہلی اینٹ لفظ اقرائ پر رکھی گئی ہے۔
13۔ معلم بن جاوٕ یا متعلم، تیسری حالت اختیار نہ کرو۔
14۔ آنحضور   بیک وقت حاکم بھی تھے اور سپہ سالار بھی۔
15۔ تم میں سے بہتر وہ جو قرآن کی تعلیم دے۔
16۔ مسلم کیلئے کائنات کی ہر شے دعائے خیر کرتی ہے۔
17۔ اسلامی تصور تعلیم کے مطابق علم کے حصول کیلئے عمر کی حد مقرر نہیں۔
18۔ جوانی میں جسمانی اور ذہنی قوتیں جوان ہوتی ہیں۔
19۔ اسلامی تعلیمی لٹریچر میں نصاب کیلئے لفظ منہاج مستعمل ہے۔
20۔ منہاج کے لغوی معانی راستے کے ہیں۔
21 امام غزالی نے دنیاوی علوم کو تین حصوں میں تقسیم کیا ہے۔
22۔ علم اصلاصول پل بنیادی علم و فنون شامل ہیں۔
23۔ امام غزالی کے مطابق دوسری قسم کے علوم کو معاونات کا نام دیا گیا ہے۔
24۔ امام غزالی  نے دنیاوی علوم کی تسیری قسم کو تکمیلی فنون کا نام دیا گیا ہے۔
25۔ امام غزالی نے دینی علوم کو چار اقسام میں تقسیم کیا ہے۔
26۔ علم الاصول میں بنیادی علوم قرآن، حدیث اور اجماع شامل ہیں۔
27۔ علم الفروع میں ذیلی علوم مثلاً اخلاقیات شامل ہیں۔
28۔ علوم آلیہ یا معاون علوم پہلی دو اقسام کے علوم کو سمجھنے میں مدد دیتے ہیں۔
29۔ تکمیلی علوم میں قرآت و تفسیر اور علم اسمائ الرجال کی تعلیم شامل ہے۔
30۔ امام غزالی  کے تیار کردہ نصاب سے اسلامی علوم کی وسعت کا اندازہ ہوتا ہے۔
31۔ معلم طلبہ کو زیور تعلیم سے آراستہ کرتا ہے۔
32۔ معلم کو چاہئے کہ وہ ہمیشہ اپنے وقار کو ملحوظ خاطر رکھے۔
 33۔ معلم اپنے آپ کو برے اخلاق سے باز رکھے۔
34۔ استاد کے افعال سے طالبعلم براہ راست متاثر ہوتا ہے۔
35۔ سخت گرمیا ور سردی میں درس نہ دیا جائے۔
36۔ شاگرد سوال کرے تو استاد ہر ممکن جواب فراہم کرے۔
37۔ درس تیزی کی بجائے آہستہ آہستہ دیا جائے۔
38۔ اسلامی تصور تعلیم طالبعلم کی حوصلہ افزائی پر یقین رکھتا ہے۔
39۔ طالبعلم برے عقائد، برے اخلاق اور برے اعمال سے پرہیز کرے۔
40۔ حفظ کیلئے سحر اور بحث و مباحثہ کیلئے صبح کا وقت مناسب ہے۔
If you born poor, its not your fault....But if you die poor, its your fault...."Bill Gates"