Author Topic: Which Acquired the formation of habits and attitudes related factor is reviewed  (Read 1604 times)

Offline sb

  • Good Member Group
  • Hero Member
  • **
  • Posts: 29120
  • My Points +5/-0
  • Gender: Female
26. Which Acquired the formation of habits and attitudes related factor is reviewed.
) Unintelligently phlalf (impact factor (b) and (f) expert factor) d (no [/ b]
27. A good relationship with any Acquired Acquired from review.
(A) unintelligently factor (b) expert-factor (f) impact factor) d (results
28. Acquired review is an important part of the process.
(A) course (b) curriculum-making) c (academic papers), D (book
29. Akstaby works regularly in schools for review.
(A) System tests (b) teaching system) c (teacher), D (Research Center
30. Student, curriculum and academic measures of teacher's name.
(A) the talm (b) the test) c (the teaching) d (the Conversation
31. The instruction does not exist to be meaningless.
(A) Educational ingredients) b (course) c (teacher) d (Student
32. Students can better mental and moral guidance.
(A) an experienced teacher (b) a new teacher) c (the) d (write
33. Slow and lacks sense of burden can not be successful teachers. [/ B]
(A) course (b) effective teaching) c (test) d (course creation
34. Teaching is another name by its meaning.
(A) Planning (b) talm) c (course) d (the teaching
35. Teacher lessons based on my experience I can order.
(A) a) b (a) (c) (Edit) (d) (No
36. Subject teaching are set out in the normal manner.
(A) learning objectives (b) specific objectives) c (some points) d (lessons
37. Speaking students learning to walk some way to explain what it is.
(A) centric speech) b (method arguments) c (case method) d (the way recurrence
38. Teacher and students to comment on various points which teaching method is minor.
(A) method arguments (b) a method address) c (method arguments) d (problem, process
39. Students are learning problem solving on their own, which this teaching method is minor.
(A) centric speech) b (method arguments) c (case method) d (the way recurrence
40. Who learned it is a process of forgetting.
(A) nsyan) b (Memo) (c) (intelligence) d (light bulb
41. To avoid forgetting the lesson which the teacher uses a teaching method.
(A) centric speech) b (method arguments) c (case method) d (the way recurrence
42. It is important for teachers to set up the lessons.
(A) subject to (b) from previous lessons) c (book) d (no
43. The way he needs minor editing and improving teaching and can plan appropriately.
(A) Student (b) teacher) c (seminary) d (Society
44. A number of things, is the process of estimating the quantity or quality.
(A) test (b) review the) c (measure) d (study.
45. Approximate time and a sense of decorum, a little bigger.
(A) Measuring element) b (measure) c (Both a and b) d (no.
46. ​​A food which is a measurement that is possible to measure accurately.
(A) measure of spirit (b) a standard measure) c (approximate measurements) d (small measure.
47. That Jesus called the measure is not a formal standard.
(A) Estimated measurement (b) a standard measure) c (small measure) d (measure of spirit
48. The measurement results depend on the person and say it.
(A) measure of spirit) b (approximate measurements) c (standard measure) d (small measuring
49. Education is meant to measure.
(A) examination, (b) Acquired Reviews (f) both a and b) d (no
50. Test is never as long and sometimes short.
(A) oral (b) written (f) both a and b) d (Teacher's Comment
51. The next class of student development, enrollment in higher institutions and the future is dependent.
(A) examination results, (b) Educational measurement (f) both a and b) d (No
52. Examination work
(A) as a factor (b) as an examiner) c (as Student) d (as a course

26۔ عادت اور رویوں کی تشکیل سے کونسا اکتسابی جائزہ کا پہلو تعلق رکھتا ہے۔[/b]
﴿ وقوفی پہلالف﴾ تاثری پہلو   ﴿ب﴾و   ﴿ج﴾ مہارتی پہلو   ﴿د﴾ کوئی نہیں[/b]
27۔ کسی ہنر سے اکتساب کا تعلق کسی اکتسابی جائزہ سے ہے۔
﴿الف﴾ وقوفی پہلو   ﴿ب﴾ مہارتی پہلو   ﴿ج﴾ تاثری پہلو   ﴿د﴾ نتائج
28۔ اکتسابی جائزہ کے عمل کا اہم حصہ ہے۔
﴿الف﴾ نصاب   ﴿ب﴾ نصاب سازی   ﴿ج﴾ نصابی خطوط   ﴿د﴾ کتاب
29۔ اکستابی جائزے کے لئے مدرسوں میں باقاعدہ کام کرتا ہے۔
﴿الف﴾ نظام امتحانات      ﴿ب﴾ نظام تدریس   ﴿ج﴾ معلم   ﴿د﴾ تحقیقی سنٹر
30۔ متعلم، نصاب اور معلم کی تدریسی تدابیر کا نام ہے۔
﴿الف﴾ عمل تعلم   ﴿ب﴾ عمل امتحان   ﴿ج﴾ عمل تدریس   ﴿د﴾ عمل گفتگو
31۔ عمل تدریس نہ ہو تو وجود بے معنی ہو کر رہ جائے۔
﴿الف﴾ تعلیمی اجزائ   ﴿ب﴾ نصاب   ﴿ج﴾ معلم   ﴿د﴾ متعلم
32۔ طلبہ کی ذہنی اور اخلاقی رہنمائی بہتر انداز میں کر سکتا ہے۔
﴿الف﴾ تجربہ کار معلم   ﴿ب﴾ نیا معلم   ﴿ج﴾ کتاب   ﴿د﴾ لکھنا
33۔ سست رو اور سوجھ بوجھ سے عاری اساتذہ کامیاب نہیں ہو سکتے ہیں۔[/b]
﴿الف﴾ نصاب   ﴿ب﴾ موثر تدریس   ﴿ج﴾ امتحان   ﴿د﴾ نصاب سازی
34۔ تدریس اپنے مفہوم کے اعتبار سے دوسرا نام ہے۔
﴿الف﴾ منصوبہ بندی   ﴿ب﴾تعلم      ﴿ج﴾ نصاب   ﴿د﴾ عمل تدریس
35۔ مدرس اپنے تجربہ کی بنیاد پر اسباق کی ترتیب میں کر سکتا ہے۔
﴿الف﴾ چھوٹا   ﴿ب﴾ بڑا   ﴿ج﴾ رد و بدل   ﴿د﴾ کوئی بھی نہیں
36۔ مضمون کی تدریس کے عمومی انداز میں پہلے متعین کئے جاتے ہیں۔
﴿الف﴾ مقاصد تعلیم   ﴿ب﴾ مخصوص مقاصد   ﴿ج﴾ چند نکات   ﴿د﴾ اسباق
37۔ بول کر طلبائ کو کچھ سمجھانا کونسا طریقہ ہائے تدریس ہے۔
﴿الف﴾ طریق تقریر   ﴿ب﴾ طریق بحث   ﴿ج﴾ مسئلی طریق   ﴿د﴾ طریق تکرار
38۔ معلم اور طلبہ کا مختلف نکات پر تبصرہ کرنا کونسا طریق ہائے تدریس ہے۔
﴿الف﴾ طریق بحث    ﴿ب﴾ طریق تقریر   ﴿ج﴾ طریق تکرار   ﴿د﴾ مسئلی طریق
39۔ طلبہ علمی مسئلے کا اپنے طور پر حل تلاش کرتے ہیں یہ کونسا طریق ہائے تدریس ہے۔
﴿الف﴾ طریق تقریر   ﴿ب﴾ طریق بحث   ﴿ج﴾ مسئلی طریق   ﴿د﴾ طریق تکرار
40۔ انسان جو کچھ سیکھے اسے بھولنے کے عمل کو کہتے ہیں۔
﴿الف﴾ نسیان   ﴿ب﴾ یادداشت   ﴿ج﴾ ذہانت   ﴿د ﴾ کند ذہن
41۔ سبق کو بھولنے سے بچانے کیلئے معلم کونسا طریق تدریس کا استعمال کرتا ہے۔
﴿الف﴾ طریق تقریر   ﴿ب﴾ طریق بحث   ﴿ج﴾ مسئلی طریق   ﴿د﴾ طریق تکرار
42۔ استاد کیلئے ضروری ہے کہ وہ اسباق کا تعلق قائم کرے۔
﴿الف﴾ دوسرے مضامین سے    ﴿ب﴾ پچھلے اسباق سے   ﴿ج﴾ کتاب سے   ﴿د﴾ کوئی نہیں
43۔ اگر وہ ضرورت محسوس کرے تو طریقہ ہائے تدریس اور منصوبہ بندی میں مناسب ترمیم و اصلاح کر سکتا ہے۔
﴿الف﴾ متعلم   ﴿ب﴾ معلم   ﴿ج﴾ مدرسہ   ﴿د﴾ معاشرہ
44۔ کسی چیز کی تعداد، مقدار یا خصوصیت کا اندازہ لگانے کا عمل کہلاتا ہے۔
﴿الف﴾ امتحان   ﴿ب﴾ جائزہ   ﴿ج﴾ پیمائش   ﴿د﴾ پڑھائی۔
45۔ اندازے، وقت کا احساس اور چھوٹے بڑے کی تمیز وغیرہ ہیں۔
﴿الف﴾ پیمائشی عناصر   ﴿ب﴾ پیمائش   ﴿ج﴾ الف اور ب دونوں   ﴿د﴾ کوئی نہیں۔
46۔ ایسی اشیائ جن کی درست پیمائش ممکن ہے ایسی پیمائش کو کہتے ہیں۔
﴿الف﴾ جذبات کی پیمائش   ﴿ب﴾ معیاری پیمائش   ﴿ج﴾ اندازاً پیمائش   ﴿د﴾ چھوٹی پیمائش۔
47۔ ایسی صفات جن کی پیمائش کا کوئی باقاعدہ معیار مقرر نہیں کہلاتی ہے۔
﴿الف﴾ اندازاً پیمائش   ﴿ب﴾ معیاری پیمائش   ﴿ج﴾ چھوٹی پیمائش   ﴿د﴾ جذبات کی پیمائش
48۔ جس پیمائش کا دار و مدار حتمی نتائج پر ہو اسے کہتے ہیں۔
﴿الف﴾ جذبات کی پیمائش   ﴿ب﴾ اندازاً پیمائش   ﴿ج﴾ معیاری پیمائش   ﴿د﴾  چھوٹی پیمائش
49۔ تعلیمی پیمائش سے مراد ہے۔
﴿الف﴾ امتحانات   ﴿ب﴾ اکتسابی جائزہ   ﴿ج﴾ الف اور ب دونوں   ﴿د﴾ کوئی نہیں
50۔ امتحان کبھی طویل اور کبھی مختصر جبکہ ہوتا ہے۔
﴿الف﴾زبانی   ﴿ب ﴾ تحریری   ﴿ج﴾ الف اور ب دونوں    ﴿د ﴾ معلم کی رائے
51۔ طالبعلم کے اگلی جماعت میں ترقی، اعلیٰ اداروں میں داخلہ اور مستقبل کا انحصار ہے۔
﴿الف﴾ امتحانی نتائج   ﴿ب﴾ تعلیمی پیمائش   ﴿ج﴾ الف اور ب دونوں   ﴿د﴾ کوئی بھی نہیں
52۔ امتحانات کام کرتے ہیں
﴿الف﴾ بطور محرک   ﴿ب﴾ بطور ممتحن   ﴿ج﴾ بطور متعلم   ﴿د﴾ بطور نصاب
 
If you born poor, its not your fault....But if you die poor, its your fault...."Bill Gates"